W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.
Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.
Savoir vivre hotelowe
Hotel to miejsce, w którym powinniśmy czuć się swobodnie. Należy jednak pamiętać, że nie jest to nasz prywatny dom, a wokół znajdują się różni ludzie. Właśnie dlatego nasze zachowanie w każdej chwili powinno być eleganckie i stosowne. O jakich zasadach etykiety warto pamiętać? Temat ten omawiamy w naszym artykule.
Hotelowy savoir-vivre
Podstawowe zasady, którymi powinniśmy się kierować to:
- uprzejmość w stosunku do pracowników na każdym szczeblu,
- spokojne, ciche zachowanie, które nie przeszkadza innym gościom,
- wcześniejsze sprawdzenie jakie zasady obowiązują w danym kraju.
Ostatni punkt jest szczególnie ważny, ponieważ w zależności od rodzaju hotelu i od kraju, w którym się znajdujemy, zasady te mogą być nieco inne. Główne dziedziny dotyczą m.in. napiwków, opłat za dodatkowe usługi, czy etykiety podczas posiłków. Informacje o tym można znaleźć w regulaminie hotelu.
Oczywiście hotel to miejsce, w którym mamy czuć się komfortowo. Jeśli więc szukasz swobodnej atmosfery, zachęcamy do sprawdzenia naszego hotelu we Wrocławiu.
Czego unikać podczas pobytu w hotelu?
Inne zasady hotelowego savoir-vivre nawiązują do zachowania w hotelowych pokojach. Mimo że jest to już bardziej prywatna przestrzeń, warto pamiętać o zasadzie życzliwości. Obejmuje to dbanie o stan mebli i zachowywanie względnej czystości. Bardzo ważne jest także to, by na koniec pobytu zabierać ze sobą jedynie przedmioty jednorazowego użytku, takie jak miniatury kosmetyków, jednorazowe czepki, czy kapcie. Nie wolno jednak wynosić sprzętów stanowiących wyposażenia pokoju – chodzi m.in. o ręczniki, szlafroki, zastawę.
Warto także pamiętać o wręczaniu napiwków osobom, takim jak kelnerzy, obsługa pokojów, czy osoba odpowiedzialna za transportowanie bagaży. Pozostawiamy wtedy po sobie miłe wrażenie.